donderdag 1 december 2011

How to deal with: Dipjes!

Tsjah, dipjes.. iedereen heeft er wel eens last van, vooral nu het kouder word. Doe mij de lente maar! zomer hoeft van mij ook niet, dat vind ik weer veel te warm. Maar geloof me, ik hou zo veel van de lente! Alles komt weer tot leven en ik vind het heerlijk als het nog stervende koud is buiten maar je in de bus/trein/auto zit en de eerste lente stralen je tegemoet lachen op het glas! Heurlijk.

Maar zover is het nog niet, daarvoor moeten we eerst de koude wintermaanden nog trotseren! Ik zal eerlijk zijn, ik dip de afgelopen 2 maanden al. Niet eens heel erg door het weer maar omdat ik problemen heb met mijn knie en lopen sommige dagen bijna onmogelijk is. Erg frustrerend om als 18 jarige ieder weekend thuis te zitten omdat je anders je knie overbelast. 

Wat er precies met mijn knie aan de hand is weten ze niet. Het enige aanknooppunt dat ik heb is dat mijn gewrichten overstrekken.. ja.. het klinkt zo ranzig. Daar door zou er dus meer druk op de pezen komen die daardoor geïrriteerd en ontstoken raken. Het enige wat ik er momenteel aan kan doen is regelmatig naar fysiotherapie gaan en als mijn knie overbelast raakt.. rusten.

Maar hé, we moeten er het beste van maken! En aangezien iedereen wel eens een dipje heeft! Hier een aantal feelgood tips van mij die ik toepas! J

·         Ik mag dan wel geen nachten door kunnen halen en feesten tot de zon opkomt maar uit eten met goeie vrienden of je vriendje is ook super gezellig en leuk, wie weet plak je er nog een bioscoopje aan vast!

·         Shopping is healing! En als je de deur niet uit kunt of het te koud vind: internet! Heerlijk vanaf de luie stoel van alles in je winkel mandje  gooien! Zo heb ik vandaag haarverf besteld (knal rood!) en ik ben er nu al zooo blij mee, terwijl ik het nog niet eens binnen heb.

·         Verwen jezelf met een uitgebreide lange douche en heerlijke crèmes, maskertjes en scrubs! Ik heb hier vooraf nooit zin in maar douchen knap je echt van op, vooral met dit koude weer buiten.

·         Las een dip-dagje in! Ga op bed zitten, kruip weg onder je dekens en breng de hele dag door achter je laptop kijkend naar jouw favoriete films. Of hang de hele dag op de bank voor de tv. Even een dag geen gezeur aan je hoofd en niemand die zegt wat je moet doen. Nee jij mag vandaag doen wat jij wil! 1 voorwaarde, morgen ga je er weer keihard tegenaan!

·         Plan leuke dingen om naar uit te kijken. Zo ga ik aankomend jaar naar Pinkpop, het lijkt misschien nog zo ver weg maar het is zomaar zover. Plus ik ga helemaal uit mijn dak wanneer er nieuwe artiesten bekend worden gemaakt!

·         En misschien de belangrijkste en meest afgezaagde tip: Geniet van de kleine dingen in het leven! Soms mogen dingen je dan tijdenlang tegenzitten, probeer naar de kleine positieve dingen te kijken. Ik weet dat dit erg moeilijk is. Maar het kan zo vaak je dag goed maken J

Dit waren mijn tips tegen dipjes, dipjes zijn nooit leuk maar het voordeel is dat ze tijdelijk zijn. Het belangrijkste is dat je er niet in verdwaald en je niet laat meeslepen. Probeer er altijd op een positieve manier naar te kijken want het is waar, na regen komt zonneschijn J

Liefs mij. 


P.s.: Wat is jouw manier om met dipjes om te gaan en hoe kom je er weer over heen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten