zaterdag 5 maart 2011

Neus op de feiten

Even kort over de afgelopen dagen/weken.. ik had voor mezelf besloten afgelopen donderdag het gesprek met mijn coach van school aan te gaan. Alles er uit te gooien en hulp te zoeken. Want ik blijf maar worstelen en kom geen steek verder. Professionele hulp weiger ik nog altijd omdat ik het zelf wil oplossen. Ook al begin ik nu langzaam in te zien dat ik dit niet zelf kan. Wat ik wel wil is een test, en misschien daardoor enige erkenning.

In ieder geval in plaats van afgelopen donderdag de confrontatie aan te gaan ben ik zo ver mogelijk terug gekropen in mijn veilige omgeving, thuis. Ik heb me niet ziek gemeld op school. Zelfs dat kon ik niet opbrengen. En daar moet ik mee ophouden, want dit schooljaar heb ik al verspild en ik wil niet de kans verspillen dat ik het jaar niet over mag doen.

Ik denk dat het moeilijkste aan ADD is dat je het zelf moet erkennen, accepteren dat je het hebt en leren hoe je ermee gaat functioneren in het dagelijkse leven. Hoe je gaat passen binnen de “gewone samenleving”. En later is dat misschien goed te combineren met een baan die bij je past. Maar momenteel met school is het een drama.

Slapen doe ik, maar ontiegelijk slecht, ik kan me niet concentreren en het niet opbrengen dingen te maken, hoe graag ik het ook wil. En nu ik schrijf ook.. dit gaat helemaal nergens meer over, ik moet gewoon die stap zetten en de confrontatie aangaan. Want op deze manier gaat het straks thuis ook alleen maar slechter en slechter omdat ze me zien worstelen met mijn problemen, maar ik kan ze het hun niet vertellen. Dat durf ik niet, en omdat ze het niet weten kunnen ze ook niet proberen me te begrijpen.

Ik ben moe van al het denken en zoeken naar oplossingen die er niet zijn. Wat ik nu ga doen is proberen te slapen en morgen naar een lieve vriendin toe die begrijpt hoe het er in mijn hoofd aan toe gaat. Zodat ik even weg ben uit mijn eigen chaos om vervolgend als ik s’ avonds thuis kom weer met mijn neus op de feiten gedrukt kan worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten