dinsdag 18 januari 2011

De eerste kus

Een dag die iedereen zich herinnerd als de dag van gister, toch? Ik wel, maar ik moet toegeven dat het ook niet de standaard kus in het fietsenhok achter school was.

Hij: ik kende hem via internet (Internet ja, via Cu2 om precies te zijn). Hij woonde in Amsterdam en was 18 of 19 jaar. Dat weet ik niet meer precies. Wat ik nog wel weet is de dag: 9 mei 2007. Met de trein en bus kwam hij hier naar toe. Doodeng vond ik het maar dat viel achteraf gelukkig mee.

Knap? Nee dat was hij niet. Maar ik ook niet: 13 jaar, niet bepaald slank(dik dus), haar zonder model, lelijke make-up en niet geëpileerde wenkbrauwen.  Anyway, hij vond mij leuk, en ik hem. En thats all that matters. Right?

Die dag dat hij kwam zou ik naar een vriendin toe, Tenminste dit is wat mijn moeder dacht. Want mijn moeder vertellen dat ik iemand leuk vond en een date had? Dat durfde ik 2 jaar later pas. Goed, uiteindelijk zijn we toch in de bus gestapt naar die woonplaats van die vriendin omdat ik geen zin had in geroddel van de bejaarde vrouwtjes hier die niets beters te doen hebben. Daar hebben we een hele tijd op een bankje bij het voetbalveld zitten praten over alles en niets.

Natuurlijk moest ik ook weer naar huis, en hij ook. We zaten in de bus en toen gebeurde het. Hij zoende me. JA, in de bus.. romantisch niet? Ik denk dat iedereen zijn eerste kus herinnert, of je het wilt of niet. En ik zou willen dat ik het kon vergeten. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak, vond het vies en had geen idee wat ik moest doen. Ik vind het pijnlijk om toe te geven maar het was een typisch gevalletje wasmachine zoenen. En tot overmaat van ramp beet ik ook nog op zijn tong.

Gelukkig is dat zoenen later goed gekomen. Of er een serieuze relatie uit is ontstaan? Nee. Puur omdat ik het niet durfde en niet wou. Ik vertrouwde hem niet waardoor ik later bewust ben vreemdgegaan zodat ik een reden had om het uit te maken.

Achter af denk ik: Was ik wel echt verliefd? Nee dat was ik niet. Kalverliefde? Dat komt eerder in de buurt. Al noem ik het liever nieuwsgierigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten